Til forsiden


Manta i200

Karosseri: Opel Manta i200 1976
Vægt: 980 kg
Gearkasse: Getrag
Bagtøj 4,75 gearing med 75% spær
Dæk: Yokohama 190/580-15
Slagvolume: 1998
Ydeevne: 204 hk

Topstykke: Optimal gr. H
Knast: High speed
Plejlstænger: H profil fra Verdi
Blok: Standard
Stempler: JE stempler
Kobling: Sachs alu 200
Kalibre: AP racing
Undervogn: Bilstein
Karburator: Weber
Manifold: 4.1
Udstødning: 2.5"
Fælge: 7 x 15
Klodser: Carbon metalic
   

Manta 400

Karosseri:
Opel Manta 400 optimal GR B
Vægt: 980 kg måske ;o)
Gearkasse: 5 trins close getrag gearkasse
Bagtøj Bagtøj med ZF spær og 4,75 gearing
Dæk: Yokohama
Slagvolume: 2420 ccm.
Ydeevne: 275 hk - måske ;o)

Topstykke: 16 ventiler alu top
Blok: 2,4 l
Stempler: Mahle
Kobling: 2 Pladet AP kobling
Calibre for: AP Calibre 2 stemplede
Calibre bag: AP Calibre 4 stemplede
Undervogn: Bilstein
Karburator: 2 x Weber 50 DCOE
Udstødning: 2.5"
Fælge: 8 x 15 for, 10 x 15 bag
Klodser: Carbon metalic
Skiver for: Ventilerede skiver 290 mm
Skiver bag: Ventilerede skiver 278 mm
   

Manta i200

Robert har haft bilen i 5 år. Robert købte den af Henning Søgaard som har kørt DM rallies i den. Henning købte bilen af Maj-Britt, som ligeledes kørte DM i den.

Manta 400

Per Houg er i gang med at samle det sidste færdigt på bilen, så forhåbenligt....